Only for Men

Only for Men, een toonaangevende Nederlandse retailer in mannenmode met 23 fysieke winkels en een webshop, stond in 2016 voor de uitdaging om hun ICT infrastructuur te moderniseren. Ondanks het gebruik van VoIP ontbraken essentiële functionaliteiten zoals wachtrijen, inzicht in statistieken, vast-mobiel integratie en stabiele verbindingen. In deze klantcase blikken wij graag terug op de oplossing die wij destijds mochten bieden – een toekomstbestendige stap richting overzicht, bereikbaarheid en rust in de communicatie.

Only for Men

Geplaatst op 27 mei 2022

2 minuten

Only for Men

Only for Men maakte al gebruik van VoIP, maar miste een aantal essentiële zaken als wachtrijen, inzicht in statistieken, vast-mobiel integratie en stabiele verbindingen. Dit alles hebben wij geïmplementeerd – en meer. Want in deze case komt eigenlijk alles samen. Het koppelen van verschillende vestigingen, vast-mobiel integratie, PoIP, EWAN verbindingen en ga zo maar door.

De uitdaging

De bestaande VoIP-oplossing voldeed niet aan de groeiende behoeften van Only for Men. Er was behoefte aan:

  • Inzicht in telefonieverkeer en gemiste oproepen
  • Eenvoudige inrichting en aanpassing van wachtrijen
  • Betere bereikbaarheid, ook buiten de vaste werkplekken
  • Verbeterde klantbeleving door kennis van de beller
  • Stabiele internetverbindingen

Onze oplossing

We blikken graag terug op de oplossing die we in 2016 voor Only for Men realiseerden. Alle vestigingen – in totaal goed voor 40 telefoniepoorten – zijn aangesloten op het Enreach Contact-platform. Daarbij hebben we wachtrijen, doorschakelingen en beheerfuncties per locatie ingericht.

Elke vestiging beschikt over minimaal één DSL- of glasvezelverbinding, inclusief beheerde router op locatie. In de winkels wordt gewerkt met PoIP, VoIP én narrowcasting van een derde partij – waardoor een betrouwbare internetverbinding absoluut essentieel is geworden.

Mobiele integratie

De integratie van 35 mobiele abonnementen binnen Enreach Contact maakt medewerkers niet alleen bereikbaar op hun werkplek, maar juist ook in de winkel of het magazijn. Dankzij twinning zijn mobiele telefoons gekoppeld aan vaste nummers. Gebeurt er niets? Dan wordt automatisch doorgeschakeld naar de receptie. Iedere mobiele gebruiker heeft bovendien een eigen 088-nummer.

De webshop als virtuele vestiging

De webshop speelt een centrale rol binnen OFM. Klantcontact is hier essentieel voor de beleving én het succes. Daarom implementeerden we Zendesk, zodat supportvragen goed geregistreerd én efficiënt opgevolgd worden.

Grip op communicatie

Via Enreach Contact heeft Only for Men nu inzicht in gebruikersstatistieken, kosten en bereikbaarheid. Dankzij het online beheer is aanpassing eenvoudig, en met de ondersteuning van onze Servicedesk is de organisatie volledig ontzorgd op het gebied van internet en telefonie.

Lees ook

Deel dit artikel

Geschreven door: Roy Dekker

Online Marketeer rdekker@velzart.nl