vaRoadmap 2025

De roadmap is een gestructureerde weergave van een deel van onze planning als organisatie. Daar waar vragen of onduidelijkheden over zijn, schroom niet om met ons te schakelen. 

Terugblik en vooruitzicht

Met de Roadmap van VelzArt voor 2025 in de pen moet er ook wel even gekeken naar het afgelopen jaar. Het jaar waar AI een nog verdere intrede heeft genomen in het ICT landschap met voor ons en onze klanten het meest tastbare Co-Pilot van Microsoft. Voor ons als VelzArt is het ook het jaar waar wij Erik Jongkind hebben mogen verwelkomen als onze nieuwe Technisch Directeur. Dankzij zijn rugzak vol kennis hebben we als organisatie weer mooie stappen mogen zetten én zullen we deze progressie ook gestructureerd voorzetten in de komende jaren.

Het ontwikkelen van de organisatie, producten en onze diensten is een continue doorlopend proces. De ontwikkelingen in de markt vragen hier om, partners als Microsoft eisen dit maar onze belangrijkste pijlers, onze klanten, verwachten dit ook van ons. Daarbij is de NIS2 regelgeving een extra motivatie. Voor onszelf geldt de verzwaarde zorgplicht richting onze klanten waardoor wij nog strakker keuzes zullen gaan maken. Uiteraard gelden voor onze klanten ook zwaardere eisen. Hier zullen wij onze producten en diensten verder op afstemmen om zo ook aan de klant kant (op IT vlak) te kunnen voldoen.

In een ICT-markt vol overnames kiezen wij volop voor onszelf: persoonlijk, betrokken en overtuigend. In 2025 zetten we meer dan ooit in op het versterken van onze propositie, kracht en waarden!

Kwartaal 1 – 2025

Egalisatie & normalisatie

Na het ontwikkelen van onze strategie voor de komende jaren met in detail het jaar 2025 is het dit kwartaal tijd om ‘de basis’ te leggen. We kijken kritisch naar onze huidige inrichting, nemen alles onder de loep en pakken aan daar waar nodig.

Ons DMS is een speerpunt voor het eerste blok van dit jaar. Het doel is het uit-faseren van een decentrale documenten huishouding richting een centrale organisatie middels het Microsoft ecosysteem met een upgrade in de vorm van formalisatie en standaardisatie van documenten.

Het PDC is een belangrijk ankerpunt binnen onze organisatie waarin exact beschreven staat wat functioneel en technisch verwacht mag worden van bepaalde producten en diensten.

Eén van de beschreven diensten in het PDC is bovenstaande primaire dienst van VelzArt. Per 1 maart 2025 heeft hier de eerste belangrijke wijziging in plaats gevonden met het bundelen van de digitale e-mail handtekening per gebruiker en centrale printdienst onder deze zelfde noemer, ENOA BW365.

Het uithangbord van onze organisatie: het team Service gesteund door het complete proces. We menen ook hier sterk in de spiegel te moeten kijken en zaken als wachttijden, communicatie en structuur goed tegen het licht te moeten hangen. Met de komst van onze ervaren Teamleider Ruben gaan we deze uitdaging aan en verwachten einde dit kwartaal de eerste merkbare resultaten in klanttevredenheid te kunnen boeken!

Maak kennis met Ruben

ENOA is sinds 2010 de naamgever voor veel van onze beheer diensten. Het jaar 2025 zullen we gebruiken om deze naam uit te faseren om  diensten zoals ENOA – Beheerde Werkplek 365 te hernoemen richting VA – Beheerde Werkplek 365.

Q1 2025

ENOA is sinds 2010 de naamgever voor veel van onze beheer diensten. Het jaar 2025 zullen we gebruiken om deze naam uit te faseren om diensten zoals ENOA – Beheerde Werkplek 365 te hernoemen richting VA Werkplek beheer.

Kwartaal 2 – 2025

Ontwikkeling & implementatie

Dit kwartaal staat bol van de (vooral technische) ontwikkelingen omtrent diensten & producten. Belangrijk speerpunt is de NIS2 regelgeving. Voor ons als ICT dienstverlener geldt hier een verzwaarde zorgplicht welke wij uiteraard serieus nemen. Sinds 2020 mogen wij onszelf al ISO:27001 gecertificeerd noemen en valt het perspectief van NIS2 reeds binnen onze procedures. Binnen het beheer portfolio zullen we dan ook zorgen voor afdoende processen, diensten, rapportages en monitoring mogelijkheden welke voor onze klant volstaan richting accountants en verzekeraars. 

Alle beheer diensten zullen dit kwartaal een upgrade krijgen op alle fronten waarover we in een later stadium in detail zullen terug komen.

Na de basis goed neergezet te hebben in het 1e kwartaal is het nu tijd voor optimalisatie. We zullen hier voornamelijk kijken naar het procesmatig werken van het team Service, van incident tot change request.

Onder het mom: de jeugd heeft de toekomst is onze Stagiaire Rinske Dijkstra in dit kwartaal bezig met de afronding van haar Strategische marketing plan mét implementatie! Ja, daar waar vroeger rapporten in de metalen la verdwenen is het nu een vereiste vanuit scholen om ook de implementatie uit te voeren. Het doel van het plan? Het creëren van zichtbaarheid binnen de door ons gedefinieerde doelgroep!

Maak kennis met Rinske

In juni zullen we in samenwerking met Microsoft een inspirerende sessie doen rondom de werking van én met CoPilot op een (in onze ogen) fantastische locatie, namelijk de KNVB campus. Tijdens deze interactieve sessie zullen we klanten meenemen in de Microsoft AI wereld. Als afsluiter zullen we ook nog een rondleiding krijgen over de campus met o.a. de VAR-ruimten van de KNVB in Zeist.

Bekijk uitnodiging

Q2 2025

Kwartaal 3 – 2025

Go-Live

Voor dit kwartaal staan voornamelijk de livegang van de diverse projecten in de planning. Qua arbeidsuren is normaliter dit natuurlijk een kort kwartaal door alle welverdiende zomervakanties van onze mensen.

Een verdere stap in het formaliseren van afspraken en verantwoordelijkheden met onze klanten is de DAP. Uiteraard is dit ook een optimalisatie gericht op de NIS2. Kortgezegd is de DAP de plek waar we additionele klant specifieke afspraken vastleggen.

Go Rinske, Go Live. Na het onderzoek, de rapportage, de strategie en de implementatie is het nu tijd om zelfstandig de strategie in de praktijk te brengen!

En ja, eerlijk is eerlijk. De oplevering van onze beneden verdieping staat eigenlijk te boek voor het tweede kwartaal maar de ervaring leert met verbouwen: beter een slag om de arm houden en dit paste ook mooi in de Go-Live fase van Q3 😄!

Q3 2025

Kwartaal 4 – 2025

Evaluatie & optimalisatie

Na gedane arbeid is het goed: juist evalueren en optimaliseren! Wat hebben we de afgelopen kwartalen gedaan, wat zijn de reacties in het veld en welke plannen gaan we maken voor het komende jaar, maar vooral ook, hoe verbeteren we de geïntroduceerde diensten en werkwijzen!

Q4 2025

De Roadmap is zoals eerder beschreven een beknopte weergave van de ontwikkelingen die we dit jaar zullen gaan oppakken. Over ontwikkelingen die direct invloed hebben op onze klanten, producten en/of diensten zullen we uiteraard gedetailleerd communiceren richting de betrokkenen. Feedback of vragen? Onze mensen van team Sales zijn bereid om toelichting te geven daar waar nodig, schroom niet.