Het Blik: van Bart

In de serie ”Het Blik” stellen wij onze medewerkers voor. Deze week: Bart van Velzen.

Geplaatst op 1 december 2022

2 minuten

In de serie “Het Blik” stellen wij normaal de medewerkers van VelzArt voor. Deze keer een uitzondering: we stellen voor Bart van Velzen, mede-eigenaar van VelzArt. In het kader van het 20-jarig bestaan van de organisatie leek ons dit een leuke twist op ons ‘blik’. En ja, wat heeft Bart het liefste zitten in het VA Blik? Kortom, een speciale editie van het blik van VelzArt. 

Bart

Je zou kunnen zeggen dat Bart de naamgever is van VelzArt, ten dele is dit ook waar. Velzen maakt natuurlijk onderdeel uit van de naamgeving. In die tijd, begin jaren 2000, waren websites natuurlijk aan de orde van de dag. Iedere organisatie wilde er wel één en Bart kon het regelen. Beetje in de artistieke hoek gezocht komt er dan ook Art bij. Zie hier de naam VelzArt. Zei het daadwerkelijk iets? Nee, niet echt. Is er gezocht naar een alternatief? Zeker, maar uiteindelijk niet gevonden en zo is en blijft daar VelzArt, tegenwoordig gevolgd door “Het antwoord op ICT”.

Bart zijn roots binnen VelzArt liggen in de techniek (ICT). Vroeger ging hij met de blauwe Caddy naar klanten om daar klanten te ontzorgen op ICT vlak. Met de groei van de organisatie kwam zijn focus logischerwijs meer op het organisatorische gedeelte te liggen met later zelfs een sterke focus op het financiële gedeelte. Samen met zijn compagnon Wesley Born is hij tegenwoordig veelal gericht op de versteviging en groei van de organisatie in zijn geheel.

“Mijn naam is Bart, 37 jaar en mede-eigenaar van de organisatie VelzArt. Ik woon samen met mijn vrouw Petra en kinderen Lieke en Koen in het prachtige Lith aan de maas, op een woonark! In 2002 ben ik samen met mijn moeder naar het KvK gegaan om VelzArt daar in te schrijven. Ja, samen met mijn moeder! Ik had nog geen rijbewijs én ik was nog niet tekenbevoegd inderdaad . Achteraf uiteraard een mooi moment om samen met mijn moeder te mogen doen, zeker daar waar we nu staan als mens en organisatie. Ik moet wel eerlijk zeggen, het voelt wel als een hele lange tijd geleden en dat is het misschien ook wel. De 20 jaar zijn voorbij gevlogen, maar dat is denk ik ook gewoon een goed teken.”

Deel dit artikel

Geschreven door: Marit van Helden

Online Marketeer