Websites in MKB op grote digitale achterstand

Uit een onderzoek dat door TNS Nipo is uitgevoerd in opdracht van DTG (voorheen de Telefoongids), blijkt dat een kwart van de MKB-websites 4 jaar of ouder is, 28% heeft zelfs helemaal geen website. Door deze digitale achterstand lopen de bedrijven veel potentiële inkomsten mis. Zeker nú!

In deze tijd worden mobiele platformen steeds belangrijker, denk hierbij aan smartphones, tablets etc. Bij een wat oudere website is de kans aanzienlijk dat deze niet geoptimaliseerd is voor “mobile devices”. Tegenwoordig gaat 20% van al het bezoekersverkeer via dit soort apparaten. Dit aantal blijft groeien.

Daarnaast hebben oudere websites vaak moeite met het “vindbaar zijn” op het web. Nieuwe websites bevatten vaak nieuwere technieken om met de zoekmachines communiceren en zo wél beter gevonden kunnen worden.

Alle ondervraagden realiseren zich maar al te goed dat een website nodig is voor hun bedrijf. Een derde is van plan binnen 2 jaar te investeren in een nieuwe site. Meer dan de helft besteedt dit uit, terwijl 30% dit door vrienden of familie laat doen. Een enkeling doet dit zelf.

Hetzelfde onderzoek, dat onder ruim 1000 MKB-ondernemers is gehouden, laat zien dat een bedrijf in de MKB gemiddeld zo’n 1.982 euro kwijt is aan een nieuwe website en daarnaast 40 euro per maand betaald voor onderhoud, hosting en overige diensten.

Klinkt dit alles herkenbaar? Wij doen dit totaal anders. Laat u vandaag nog informeren door onze NieuweMedia afdeling en wat voor mogelijkheden voor u mogelijk zijn! 

Auteur: Robin Span