HP terugroepactie batterijen

HP heeft recent bekend gemaakt dat er zich problemen kunnen voordoen met batterijen van notebooks verkocht tussen 2013 en 2018. Bekijk hier de officiële berichtgeving van HP zelf. In 2017 is er eerder een dergelijke terugroepactie geweest en HP benadrukt met klem dat batterijen die toen na een check goed zijn gekeurd wederom gecontroleerd moet worden.

Hier een greep uit het bericht:

HP verzoekt klanten met klem alle mogelijk betrokken producten opnieuw te controleren

In januari van 2019 kondigde HP een uitbreiding aan van het wereldwijd lopende vrijwillige programma voor het terugroepen en vervangen van bepaalde notebookcomputer- en mobiele werkstationbatterijen, dat in januari 2018 werd aangekondigd. De mogelijk in aanmerking komende batterijen zijn mogelijk geleverd met specifieke HP ProBook (64x G2 en G3 series, 65x G2 en G3 series, 4xx G4 (430, 440, 450, 455 en 470)), HP x360, HP ENVY m6, HP Pavilion x360, HP 11 notebookcomputers en HP ZBook (17 G3, 17 G4 en Studio G3) mobiele werkstations die van december 2015 tot april 2018 wereldwijd werden verkocht. Daarnaast kunnen deze batterijen vanaf december 2015 tot en met december 2018 verkocht zijn als accessoires of vervangingsbatterijen voor HP ProBook 4xx G5 (430, 440, 450, 455 en 470), HP ENVY 15, HP Mobile Thin Clients (mt20, mt21 en mt31) en de HP ZBook Studio G4 Mobile Workstation of voor een van de voorgaande producten via HP of een erkende serviceprovider. Deze batterijen kunnen oververhit raken en brand- en verbrandingsgevaar opleveren voor klanten.

Het is essentieel dat klanten hun batterijen opnieuw controleren, ook als zij dit al hebben gedaan en te horen hebben gekregen dat deze producten niet betrokken zijn. Opmerking: klanten die al een vervangende batterij hebben ontvangen via het terugroepingsprogramma vallen NIET onder deze uitbreiding. Klanten dienen het gebruik van betreffende batterijen onmiddellijk te staken. Aangezien veel van deze batterijen in het systeem zijn ingebouwd en niet door de klant kunnen worden vervangen, geeft HP een update van het BIOS vrij voor batterijen die onder deze programma-uitbreiding vallen, waardoor de batterij wordt ontladen en het opladen wordt uitgeschakeld totdat de batterij is vervangen. HP-klanten die onder dit programma vallen, komen in aanmerking voor een gratis vervangende batterij voor elke geverifieerde in aanmerking komende batterij.


Kan VelzArt mij helpen?
Uiteraard kunnen en willen wij dit! We hebben eigenlijk alleen het serienummer nodig van het notebook om een check uit te kunnen voeren. Stuur het serienummer naar onze servicedesk en wij zullen het oppakken.

Kan ik het ook zelf?
Uiteraard kan dit! Via de website van HP is een programma te downloaden waarmee de check uitgevoerd kan worden. Bekijk hier de link naar de website.

Door HP worden er ontzettend veel modellen genoemd die problemen kunnen ondervinden. Gelukkig is het wel zo dat de praktijk uitwijst dat het maar zeer weinig verkochte notebooks betreft. Veiligheid staat natuurlijk voorop en vandaar ook dat wij graag een ieders aandacht hier op vestigen. Voor vragen zijn wij uiteraard bereikbaar via onze normale kanalen, telefonisch of via e-mail.

 

HP terugroepactie batterijen