Het Blik: van Yoeri

In de serie ” Het Blik” stellen wij de medewerkers van VelzArt voor. We trappen af met Yoeri van den Oever, onze technische manus van alles.

Geplaatst op 23 juni 2022

5 minuten

Het blik:
van Yoeri_
Vragen over dit onderwerp?

In de serie “Het Blik” stellen wij de medewerkers van VelzArt voor. We geven een blik op de werkdag van de persoon. Maar laten ook zien wat de blik van de persoon op de organisatie VelzArt is en we blikken terug en kijken vooruit. En ja, wat heeft de persoon het liefste zitten in het VA Blik. Kortom, het blik van VelzArt.Yoeri is onze technische manus van alles. De officiële functietitel van de man uit Driel is 2e lijn servicedesk medewerker. In werkelijkheid komen er meer zaken op zijn pad die zijn functietitel doen vermoeden. Een korte blik:“Mijn naam is Yoeri, 23 jaar en sinds 2020 werkzaam bij VelzArt. Ik ben via een oud-collega op gesprek gekomen bij VelzArt en eigenlijk vrij snel na mijn tweede gesprek hier aan de slag gegaan. Ik had net mijn studie afgerond en er lagen echt voldoende mogelijkheden om mijn IT carrière te starten.””Ik kwam echt vers uit de studieboeken en stages. Ik ben dus begonnen op de servicedesk als 1e-lijner. In het begin was dit best aanpoten omdat er gewoon veel onderwerpen zijn die ik op school of in mijn stages nog niet had gezien of misschien heel minimaal. Eigenlijk was het iedere dag wel leren leren leren, vermoeiend maar wel heel leuk moet ik zeggen.

Al snel ging ik ook met een collega mee op locatie om daar mee te helpen bij het uitleveren van werkplekken tot het ordenen van patchkasten. De afwisseling hierin vond ik zelf echt heel leuk. Na wat gesprekken met Mirjam (HR) en Barbara (teamleider SD) heb ik aangegeven dat ik telefonie ook wel echt heel leuk vond en dus ben ik me in de loop der tijd hierin wat meer gaan specialiseren. “”Ja ze noemen het tweede lijns servicedeskmedewerker. Ik verleen dus support vanachter mijn werkplek vandaan maar veel ook remote op locatie bij de klant. De werkzaamheden zijn veelal voor een vaste groep klanten en variëren van het uitleveren van werkplekken tot serveronderhoud. Het meeste werk wordt gewoon gepland maar in de buitendienst wordt je nog wel eens op pad gestuurd voor een storing. Om eerlijk te zijn, mijn ICT opleiding heeft mij geholpen maar het is een beetje vergelijkbaar met je rijbewijs, op het moment dat je zelf mag gaan rijden dan leer je het meeste. Bij storingen staat er vaak wel wat druk op en dat maakt het denk ik extra leuk en zeker ook leerzaam.”Het is nu net na half vier, dus even denken. Vanochtend gestart op mijn eigen werkplek en tijdens de ochtend controle de back-ups gecontroleerd van onze klanten. Vanwege de afwezigheid van mijn collega stond ik gepland op de servicedesk tot de middag. Diverse klanten kunnen helpen via de telefoon en ook nog wat werk uit een bestaand ticket op kunnen pakken. Vanmiddag stond ik gepland om bij een klant op locatie de on-boarding te doen van diverse gebruikers richting het, voor hun nieuwe, telefoniesysteem. Dit waren er nog 3 omdat die gebruikers gisteren niet aanwezig waren. En nu stond een uur gepland om ‘het blik’ te vullen. En dus denk ik dan, op tijd naar huis vandaag .””Die vind ik zelf nog wel een beetje lastig. Het is eigenlijk best snel gegaan hier met de stappen die ik heb mogen maken. Ik denk een combinatie tussen techniek en advies en binnen met buiten. Ik hou van afwisseling. De tijd zal het leren. ”
“Ah, de moeilijkste vraag tot nu toe. Ik wou zeggen bier maar das onder werktijd niet zo heel handig denk ik zo. Kikkertjes? D’r passen er best veel in zo’n blik dus dan kan ik misschien nog wat uitdelen. Misschien hé…. Doe voor nu en voor de foto maar een alcohol vrij pilsje dan!”
Met een team van +30 specialisten werken wij vanuit een prachtige locatie gelegen aan de A2, in Zaltbommel, een stad centraal in Nederland en voor bijna iedereen goed bereikbaar. Helaas is ons team is nog niet helemaal compleet en zoeken dus enthousiaste collega’s zoals Yoeri die ons team komen versterken. Kijk voor meer informatie op www.werkenbijvelzart.nl.
Blik vooruit: het blik van een sales collega

Deel dit artikel

Geschreven door: Marit van Helden

Support Engineer PowerPlatform